MEDIX, God. 17 Br. 92/93 Supplement  •  Pregledni članak  •  Psihijatrija HR ENG

Oblici komunikacije s osvrtom na djecu s cerebralnom paralizomTypes of communication in children with cerebral palsy

Irena Slaviček, Veronika Sabo

Komunikacijske vještine su proces prenošenja i razumijevanja poruka – misli, govora i emocija. Govor kao sastavni dio verbalne komunikacije najučinkovitiji je medij za prijenos informacija. Neverbalna komunikacija često prati verbalnu i manifestira ekspresiju emocija. I dok je verbalna prvenstveno usmjerena na sadržaj rečenog, neverbalna komunikacija ukazuje na ono što je pratilo oralnu komunikaciju. Usklađenost verbalnih i neverbalnih poruka bitna je za uspjeh u komuniciranju. Neverbalna sposobnost povezana je s općom kognitivnom sposobnošću te se neverbalni oblici komunikacije usavršavaju tijekom razvoja djeteta, ali postupno s razvojem govora verbalna komunikacija postaje glavno sredstvo sporazumijevanja. Oštećenje govora kod djece s cerebralnom paralizom pojavljuje se u 60-70% slučajeva. Klinička ispitivanja u Centru Goljak u Zagrebu upućuju da se smetnje komunikacije otkrivaju kod gotovo svakog djeteta s cerebralnom paralizom

Ključne riječi:
cerebralna paraliza; dijete; komunikacija; poremećaji govora

Članak u cijelosti pročitajte u tiskanom izdanju MEDIX, God. 17 Br. 92/93 Supplement

Communication is the process of transmission and understanding of message, including thoughts, speech and emotions. Speech as an integral part of verbal communication is the most effective form of information transmission. Non-verbal communication is very often accompanied by verbal communication and expresses emotions. While verbal communication is primarily focused on the content of what is spoken, non-verbal communication indicates what accompanies oral communication. Agreement between verbal and non-verbal messages is essential for successful communication. Children and adults differ in their ability to communicate. Non-verbal ability is associated with general cognitive ability, whereas non-verbal forms of communication evolve during the development of child. Gradually, with the development of speech, verbal communication becomes the main form of communication. Literature data show that children with cerebral palsy have a speech disorder in 60-70% of cases. Clinical trials conducted at the Goljak Centre in Zagreb suggest that communication disorders, including verbal and non-verbal expression, are present in almost all children with cerebral palsy

Key words:
cerebral palsy; child; communication; speech disorders