Pacijent u aktivnoj ulozi
Sudionici Motovunskog simpozija o zdravstvenim sustavima dobili su ekskluzivnu priliku upoznavanja s funkcionalnostima internetskog Portala za pacijente, čijim bi se uvođenjem značajno povećala iskoristivost podataka koji se već razmjenjuju kroz CEZIH te dodatno unaprijedila učinkovitost u pružanju zdravstvene skrbi. Portal je, u okviru bogatog i aktualnog programa, stručnoj javnosti premijerno predstavio mr. sc. Darko Gvozdanović, voditelj razvojnog tima za informacijske sustave u zdravstvu kompanije Ericsson Nikola Tesla, koja je isporučila, pustila u rad i godinama održava aplikacijski dio CEZIH-a.
OGLAS
|
Premda većina građana Hrvatske vjerojatno nikada nije čula za Centralni zdravstveni informacijski sustav RH (CEZIH), njegovim su uvođenjem omogućene svima već dobro poznate usluge eRecepta i eUputnice. Zahvaljujući njima kronični bolesnici više ne strahuju hoće li ostati bez lijekova, a posjeti ordinacijama samo da bi odnijeli nalaze iz laboratorija ili podigli papirnati recept postali su prošlost. Također, zdravstveni djelatnici imaju brži i kvalitetniji pristup sveobuhvatnim informacijama za različite korisnike, što im olakšava rad pa je implementacija CEZIH-a nedvojbeno podignula učinkovitost cjelokupnoga zdravstvenog sustava. Opsežna lista želja i potrebaeRecept je omogućio brojnim kroničnim bolesnicima u stabilnom stanju da telefonom zatraže obnovu terapije, ali je to ponekad prava mora za liječnike, kao i za pacijente u ordinaciji. Kako riješiti taj problem? Prikladnom aplikacijom usklađenom sa željama i potrebama pacijenta!Takva bi aplikacija trebala omogućiti jednostavno ponavljanje terapije, pružiti uvid u upute o lijeku ili omogućiti prijavu nuspojava. Trebala bi pacijentima omogućiti jasan pogled na „vlastito zdravlje” uključujući informacije o lijekovima, pomagalima, narudžbama, cijepljenjima, nacionalnim preventivnim programima, nalazima iz biokemijskog laboratorija, otpusnim pismima… Trebala bi podržavati funkcionalnosti „mog kalendara”, omogućiti jednostavno naručivanje kao i otkazivanje narudžbe ili promjenu termina te promjenu kontakt broja mobitela ili e-mail adrese. Također, bilo bi dobro posredstvom aplikacije omogućiti slanje doznake bolovanja poslodavcu, pohraniti neka mjerenja (npr. tlaka ili pulsa), dobiti informaciju da je HZZO odobrio medicinsko pomagalo te da je ono spremno za izdavanje. I konačno, pacijentima koji se odluče za promjenu liječnika sigurno bi bilo lakše učiniti to putem aplikacije nego u ordinaciji. A potrebe roditelja male djece ili onih koji se brinu o ostarjelim članovima obitelji još su složenije. Nedvojbeno bi željeli uvid u kalendar cijepljenja svoje djece ili obaviti sve narudžbe za svoje roditelje koji nemaju računalo.Odgovor na sve nabrojane želje je Portal za pacijenta, jedinstvena i pregledna aplikacija za pacijente, u potpunosti integrirana sa CEZIHom i ostalim s njime povezanim aplikacijama. Portal za pacijente omogućuje svakom korisniku u procesu korištenje vlastite, dobro poznate aplikacije, čime se ne remeti rad dionika u zdravstvu. Snaga dobrog primjeraPredstavljeni primjer s jednostavnim pogledom na lijekove koje uzima pacijent, mogućnost da jednim klikom zatraži obnovu terapije te, ne ometajući telefonom liječnika, dobije eRecept i informaciju o propisivanju dočekan je s neskrivenim odobravanjem prisutne publike. Jasno, zahtjev o obnovi lijeka bit će liječniku, osim kroz portal, dostavljen putem CEZIH-a u njegovu lokalnu liječničku aplikaciju. U pauzi između dva pacijenta, liječnik može pogledati zahtjev, propisati lijek ili poslati povratnu informaciju pacijentu. Samim činom propisivanja, bez dodatnog posla za liječnika, odgovarajuća informacija bit će raspoloživa pacijentu kroz komunikacijski kanal koji je sam definirao. Na taj način liječnik podatke o pacijentu gleda u aplikaciji koju svakodnevno koristi, telefon mu zvoni znatno manje, a zahtjeve može obraditi u dijelu dana koji mu najviše odgovara. Zdravstvena skrb i usluge koje nudi portal puno su češće potrebne starijim sugrađanima koji ponekad nemaju mogućnost pristupa portalu niti znanje za njegovo korištenje. Stoga je predstavljena i mogućnost davanja pristupa osobi od povjerenja, čime se dodatno unaprjeđuje briga o zdravlju naših roditelja, baka i djedova.I naposljetku, na pitanje „Ne udaljava li taj portal pacijenta od izravne komunikacije s liječnikom i time umanjuje kvalitetu pružene skrbi?“, uglas je odgovorila publika: „Ne, nikako, portal pacijentu upravo omogućava češću i kvalitetniju komunikaciju sa sustavom u cjelini na način koji odgovara i pacijentu i liječniku te još kvalitetniju brigu o svom i o zdravlju svojih najmilijih“. |
|








